Vores historie

Sådan begyndte det

I 2013 fik Jens Ulrik Høgh den ide, at der manglede et godt, gratis og digitalt alternativ til de traditionelle trykte jagtmagasiner til de danske jægere. Den 1. februar 2014 lanceredes den allerførste udgave af Mit Jagtblad.

Den første udgave var på 108 sider og blev finansieret gennem annoncer og sponsorater. Besparelsen ved ikke at skulle håndtere tryk, distribution og abonnementsadministration gjorde, at magasinet kunne gøres helt gratis for læserne. Det allerførste nummer ligger naturligvis fortsat på nettet, og du kan se det her (link til første nummer)

I opstartsåret udkom der 6 udgaver, og Mit Jagtblad blev hurtigt populært blandt de danske jægere.

Jens Ulrik Høgh
Preben Henrichsen

Mit Jagtblad nu også gratis på tryk

Mit Jagtblad voksede og i 2015 blev Preben Henrichsen tilknyttet som direktør for yderligere at udvikle forretningsdelen, mens Jens Ulrik varetog de redaktionelle opgaver. Det år udkom i alt 12 digitale udgaver af magasinet. Samtidig lanceredes endnu en nyskabelse, nemlig et gratis trykt magasin, der blev distribueret gratis til jægerne fra landets jagtbutikker og Land og Fritid.

Mit Jagtblad på mobilen og jagtmesse i Hillerød

I 2016 var der behov for yderligere at skærpe det forretningsmæssige fokus, og derfor blev en ny, innovativ digital platform med mobil optimeret brugeroplevelse introduceret, så Mit Jagtblad kunne nu også kunne læses på telefonen.

I 2017 indgik Mit Jagtblad et samarbejde med Frederiksborg Centret i Hillerød om arrangerede jagtmesse i foråret, og i løbet af messens 3 dage blev den gæstet af over 8.000 jægere og havde over 100 udstillere.

Samme år blev antallet af gratis trykte udgivelser øget til 5 og sammen med de 12 digitale udgivelser producerede i alt 17 udgivelser.

Endnu en milepæl

I 2018 nåede man en milepæl da udgave nr 50 af Mit Jagtblad så dages lys på nettet. Samme år blev redaktionen blev udvidet, da Steen Andersen kom til som chefredaktør.

Ny ejer og nyt navn

Per 1. januar 2023 overtog Christian Jensen det fulde ejerskab af selskabet Recreation Media Apssom er selskabet bag både Mit Jagtblad og JAGT, Vildt og Våben. I den forbindelse ændres navnet til Danske Jagtmedier Aps.

Jubilæum – udgivelse nummer 100 ser dagens lys

15. marts 2023 markerer endnu en milepæl i Mit Jagtblads historie. Online udgave nummer 100 sendes ud til mere end 23.000 danske jægere og kort efter afholdes den 7. jagtmesse i Royal Stage i Hillerød.

Online udgave nummer 100
Royal Stage i Hillerød